09 / 388 81 39
info@business2life.be
Business2Life – De perfecte balans Business2Life – De perfecte balans
  • Home
  • Over mij
  • Opleidingen
    • Boost your beauty business
    • Boost your beauty business Crash Course
    • E-boek: Is jouw business futureproof?
  • VIP Diamond
  • 1 op 1 Marketinghulp
  • Webinars
  • Blog
  • Contact
Back
  • Home
  • Over mij
  • Opleidingen
    • Boost your beauty business
    • Boost your beauty business Crash Course
    • E-boek: Is jouw business futureproof?
  • VIP Diamond
  • 1 op 1 Marketinghulp
  • Webinars
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Blog
  • Verkoop
  • Omzet (snel) omhoog krikken? Impulsaankopen kunnen een oplossing zijn.

Verkoop

02 mrt

Omzet (snel) omhoog krikken? Impulsaankopen kunnen een oplossing zijn.

  • By Business2LifeK
  • In Verkoop
  • 0 comment

Stel: zo nét voor etenstijd, haast je je nog snel naar de supermarkt voor enkele dringende boodschappen. Je maag begint al wat te knorren, dus je wil snel naar huis.

Aan de kassa gekomen, staat een redelijk lange rij wachtenden voor jou…je maag knort nog wat harder en dan … zie je enkele héél lekkere chocoladerepen liggen lonken naar jou.

Hmmmm … lekkerrrr

en voor je het weet, liggen ze in je kar.

Stonden die op je lijstje? Nope

Had je die nodig? Nope

Had je daar ‘goesting’ in? Euhm … jaaaa.

 

Jezelf verwijten dat je die repen meegenomen hebt, heeft geen zin. De supermarkten weten héél goed waarom ze die aan de kassa leggen…

Dat zijn de zogenaamde ‘impulsaankopen’… stuff die je niet nodig hebt, maar die je in een impuls aankoopt.

Idem dito bij een kledingzaak: wat staat daar meestal nog als extraatje aan de kassa?

Juist ja, enkele leuke gadgets die toevallig bij je outfit passen en die het helemaal af maken, die ook niet te duur zijn in vergelijking met je kleding die je al gepast hebt, die je over je arm draagt en die je wil afrekenen.

Of bij een schoenenzaak … wat staat daar meestal aan de kassa? Kousen, riemen, leuke kleine handtasjes, schoenpoets, … allemaal kleinere zaken die je héél snel en makkelijk als extraatje meeneemt.

Maar … en nu komt de clue … voor jou is die uitgave, op dat moment, misschien een kleine extra uitgave, maar voor de winkel maakt het wel degelijk een verschil op de totale omzet!

Als je al die kleine dingetjes samentelt op het einde van de dag/week/maand, kunnen die toch wel oplopen tot een leuke extra omzet.

Wat zijn impulsaankopen?

Dat zijn aankopen die je klant niet echt voorzien had, maar die hij/zij in een impuls aankoopt op het moment zélf, IN de winkel, AAN de kassa. Dit gaat meestal over producten met een kleinere waarde, maar die ‘aan het eind van de dag/week’ toch een aardig extra centje opleveren, zonder veel extra moeite.

Maar niet enkel de grote winkels doen dit, ook wij kunnen ons graantje meepikken 😊

Wat kunnen wij hieruit leren?

Als je graag snel je omzet wat opkrikt, dan denk je best ook even na wat JIJ als ‘impulsaankoop’ kan aanbieden. Wat zou je klant héél erg waarderen en kost niet té veel?

Tips om impulsaankopen te stimuleren:

  • zorg ervoor dat het toch ietwat matcht bij je normale aanbod (bv leuke handgemaakte juwelen, sjaaltjes, parfum, kleine ampoules, leuke lipstick, nagellak, hand-of voetcrème, …
  • zorg ervoor dat het niet teveel kost voor je klant (onder de €30 neemt sneller mee)
  • zet het héél goed zichtbaar aan je kassa, zodat je klant er bijna tegenaan loopt
  • verander regelmatig eens je aanbod – om de 4 à 6 weken zet je eens iets anders aan je kassa ‘in de kijker’
  • vanzelfsprekend zorg je ervoor dat je klant eerst haar normale producten aankoopt en pas dan de impulsaankoop als extraatje erbij neemt. Maak je klant er dan ook attent op dat er wat leuke hebbedingetjes ‘binnengekomen’ zijn.
  • Zet je standje met impulsaankopen naast de best verkopende producten. Zo valt het beter op.

Ziezo, ik hoop dat ik je met deze tip weer wat inspiratie kon geven om (snel) je omzet omhoog te krikken. Opdracht voor deze week: Zoek eens voor je eigen zaak uit wat je nog als extra aan je kassa kan presenteren.

 

Sparringpartner nodig?

Heb jij al een tijd een goed draaiende zaak, maar voel je je toch ‘eenzaam’ in het ondernemen? Heb jij nood aan een nieuwe, frisse wind?  Loop je wat vast? Kan je een extra shot inspiratie of motivatie gebruiken om jouw salon een boost te geven? Dan kan ik je helpen. Ik denk graag met je mee, vanuit mijn 32j ervaring in de sector en kan je, met een helicopterview, nieuwe ideeën aanreiken.

Ik help je met heel veel enthousiasme vooruit en zorg ervoor dat je nog méér voldoening haalt uit je zaak, dat je een groeispurt kan maken, zonder dat je daarom 24/7 MOET werken.

Stuur een mailtje naar kathleen.hooge@telenet.be en ik neem snel contact met je op om te zien of we een match zijn en hoe ik je vooruit kan helpen.

P.s. volgend artikel gaat over de ‘esthetiek van ondernemen in onze sector’. Benieuwd? Nog even geduld. Het komt er snel aan. Hou mijn blogpagina in de gaten 😊

 

Groetjes en fijne dag verder

Kathleen

  • Share:
Business2LifeK

You may also like

Hoe creëer je een winstgevend, succesvol instituut, zelfs tijdens EN na de lockdown?

  • 27 januari 2021
  • by Business2LifeK
  • in Administratie
De 7 fundamenten naar meer omzet, zonder 24/7 te moeten werken Een omzet van minimum €100.000, zonder 24/7 te...
Het leven zoals het is…. in Coronatijd – week 6 van de verplichte sluiting – Ik hou van de lente (zelfs van de Coronalente)
29 april 2020
Wat doe je in een crisisituatie? Hoe voorkom je dat het Corona-virus ook jouw zaak treft?
16 maart 2020
Money, money, money,… must be funny… of  toch nie?
18 februari 2020

Leave A Reply Reactie annuleren

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categoriën

  • Administratie
  • Balans
  • Geldzaken
  • Marketing
  • Mindset
  • Nieuws
  • Ondernemen in de praktijk
  • Time Management
  • Uit de praktijk
  • Vakkennis
  • Verkoop
  • Video

Contacteer ons

09 / 388 81 39

info@business2life.be

Meuledreve 17, 8720 Dentergem

Nuttige links

  • Over mij
  • Contact
  • Getuigenissen
  • Voorstel
  • E-boek

Sociale media

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube

Blijf op de hoogte

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief en ontvang alle updates in je mailbox. Lees onze Privacyverklaring voor meer informatie alvorens in te schrijven


Alle Rechten Voorbehouden - B2Life (C) 2018

  • Privacy Verklaring
  • Algemene Verkoopsvoorwaarden